Discuss Scratch
- gorkemyapimcilik
- Scratcher
99 posts
SCRATCH YARDIMI
Ben bu sayfada Scratch konusunda size yardımcı olmaya çalışacağım. En başta temel konuları açıklamaya çalışacağım. Eğer sorularınız varsa lütfen yazınız.
İNDEKS
… ‘in uzunluğu #3.6
… i … e ekle #3.1
… listesinde … var mı ? #3.7
… listesini gizle #3.9
… listesini göster #3.8
… sırasındaki … ’in #3.5
değiştir … sırasındakini … listesinin … ile #3.4
koy … yi .0. sırasına … nin #3.3
listeler #3
sil … ini … in #3.2
İNDEKS
… ‘in uzunluğu #3.6
… i … e ekle #3.1
… listesinde … var mı ? #3.7
… listesini gizle #3.9
… listesini göster #3.8
… sırasındaki … ’in #3.5
değiştir … sırasındakini … listesinin … ile #3.4
koy … yi .0. sırasına … nin #3.3
listeler #3
sil … ini … in #3.2
Last edited by gorkemyapimcilik (Sept. 28, 2014 16:58:43)
- gorkemyapimcilik
- Scratcher
99 posts
SCRATCH YARDIMI
Scratch' te Programlama Mantığı
Scratch' in diğerlerinden farklı olarak birkaç olayı vardır. Bunlar bilinmeden programlamada zorluk çekilir. Ben burada onları açıklayacağım.
1. Bir dizinin çalışabilmesi için başına gelmesi gereken bloklar vardır.
Bu örnekteki “yeşil bayrak tıklandığında” bloğu gibi birkaç blok daha vardır. İşte onlar:
***************
2.Scratch'te “sürekli tekrarla” isminde bir bloğumuz vardır.
***************
3. Dizi içerisindeki blokların sıralaması çok önemlidir.
Burada önce karakter görünür, sonra 1 saniye bekler ve “Hmm…” deyip gizlenir.
Burada ise karakter “Hmm….” deyip görünür, sonra 1 saniye bekler ve gizlenir. Blokların sırası işte bu kadar fark ediyor.
***************
4.Bazı yerlerde sürekli gereksiz kullanılmıştır. İşte bir örnek:
Scratch' in diğerlerinden farklı olarak birkaç olayı vardır. Bunlar bilinmeden programlamada zorluk çekilir. Ben burada onları açıklayacağım.
1. Bir dizinin çalışabilmesi için başına gelmesi gereken bloklar vardır.
görünYukarıdaki blok tek başına hiç bir şey yapamaz.
yeşil bayrak tıklandığındaFakat burada başına “yeşil bayrak tıklandığında” bloğunu almış, yani yeşil bayrak tıklandığında çalışacak.
görün
Bu örnekteki “yeşil bayrak tıklandığında” bloğu gibi birkaç blok daha vardır. İşte onlar:
yeşil bayrak tıklandığındaGöründüğü üzere hepsinin üzeri dalga şeklinde. Yani üstüne başka bir blok gelemez. Hep başta kullanılır.
[ v] tuşu basılınca
bu kukla tıklanınca
dekor [ v] olunca
[ v] > (10) olunca
[ v] haberi gelince
ikiz olarak başladığımda
tanımla
***************
2.Scratch'te “sürekli tekrarla” isminde bir bloğumuz vardır.
sürekli tekrarlaBu blok sürekli olarak içindekileri tekrarlar. Fakat ondan sonra gelen bir bloğa geçemez (Zaten ondan sonra bir blok da gelemez.)
end
yeşil bayrak tıklandığındaYukarıdaki dizi a verisi 5 olduğunda değil, yeşil bayrak tıklandığında a verisi 5 ise çalışır.
eğer <(a) = [5]> ise
gizlen
end
yeşil bayrak tıklandığındaFakat, bu dizi a verisi 5 olduğunda çalışır. Çünkü sürekli olarak a'nın 5 olup olmadığını kontrol eder.
sürekli tekrarla
eğer <(a) = [5]> ise
gizlen
end
end
***************
3. Dizi içerisindeki blokların sıralaması çok önemlidir.
yeşil bayrak tıklandığında
görün
(1) saniye bekle
[Hmm...] de
gizlen
Burada önce karakter görünür, sonra 1 saniye bekler ve “Hmm…” deyip gizlenir.
yeşil bayrak tıklandığında
görün
[Hmm...] de
(1) saniye bekle
gizlen
Burada ise karakter “Hmm….” deyip görünür, sonra 1 saniye bekler ve gizlenir. Blokların sırası işte bu kadar fark ediyor.
yeşil bayrak tıklandığındaYukarıdaki dizide iki tane “eğer…ise” bloğu vardır. ilk bloğun gerçekleşmesi için a'nın 5 olması gerekiyor. Diyelim ki a, 5 değil. böyle bir durumda a'nın 5 olması beklenmez ve diğer bloklara atlar. Eğer a, 4 de değilse aynı şekilde onu da atlar ve gizlenir.
eğer <(a) = [5]> ise
[Hmm...] de
end
eğer <(a) = [4]> ise
görün
end
gizlen
***************
4.Bazı yerlerde sürekli gereksiz kullanılmıştır. İşte bir örnek:
yeşil bayrak tıklandığındaBurada 2 tane “sürekli” bloğu kullanılmıştır. 1.blok uygulanmaya başlandığında a, 1 artar. Sonra başka bir “sürekli” bloğu çıkar karşımıza ve ona geçer. Sonuç olarak a 1 kez artarken, b sonsuza kadar artar. 1. “sürekli” bloğu gereksiz kullanılmıştır.
sürekli tekrarla
[a] 'i (1) arttır
sürekli tekrarla
[b] 'i (1) arttır
end
end
Last edited by gorkemyapimcilik (Sept. 27, 2014 13:45:14)
- gorkemyapimcilik
- Scratcher
99 posts
SCRATCH YARDIMI
Listeler
Listeler aslında bir çok veriyi bir arada tutan yapılardır. Listelerin kullanıldığı yerleri sizlere açıklamaya çalışacağım.
1.Listeler birkaç veri yerine kullanılabilir.
2.Listeler sıralama amacıyla kullanılabilir.
Liste Kontrol Blokları
-“ … i …e ekle ” #3.1
-“ sil … ini … in ” #3.2
-“ koy … ‘yi, … sırasına … ’nin ” #3.3
-“ değiştir … sırasındakini … listesinin … ile ” #3.4
-“ … sırasındaki … 'in ” #3.5
-“ … 'in uzunluğu ” #3.6
-“ … listesinde … var mı ? ” #3.7
-“ … listesini gizle ” #3.9
Listeler aslında bir çok veriyi bir arada tutan yapılardır. Listelerin kullanıldığı yerleri sizlere açıklamaya çalışacağım.
1.Listeler birkaç veri yerine kullanılabilir.
(a_1)Yukarıda isimleri benzeyen üç tane veri görüyorsunuz. Bunlar benzer karakterlerden bilgi toplamak için oluşturulmuş.
(a_2)
(a_3)
(a :: list)Burada ise bir a listesi görüyorsunuz. Bu liste içinde üç bölme oluşturursak, yukarıdaki a_1, a_2, a_3 verileri ile aynı işlevi görecektir.
2.Listeler sıralama amacıyla kullanılabilir.
bu kukla tıklanıncaBu dizi bize bir skorun diğer skorlara göre yerini bulmasını sağlar.
(say) 'i [0] yap
(bitti) 'i [0] yap
((a) 'in uzunluğu) defa tekrarla
(say) 'i (1) arttır
eğer <(skor) > (( say) sırasındaki [a v]'in) > ise
eğer <(bitti) = [0]> ise
koy (skor) 'yi, (say) sırasına (a::list) 'nin
(bitti) 'i [1] yap
end
end
end
Liste Kontrol Blokları
-“ … i …e ekle ” #3.1
[] i [ v] e ekleBu blok listeye veri eklemekte kullanılır. Böylece 2. veri 1. veri, 3. veri 2 .veri olur. Birinci veri de değişir.
-“ sil … ini … in ” #3.2
sil ( v) ini [ v] inBu blok listedeki verileri silmemizi sağlar. 1. boşluğa listedeki verinin sırası yazılır. 2. boşluğa listenin ismi yazılır. 1. boşluğa “hepsini” yazılarak tüm listedeki veriler silinebilir.
-“ koy … ‘yi, … sırasına … ’nin ” #3.3
koy [] 'yi, (0 v) sırasına [ v] 'ninBu blok listedeki verileri listenin istediğimiz yerine koymamızı sağlar. 1. boşluğa verinin ismi, 2. boşluğa koyulacak sıra, 3. boşluğa listenin ismi yazılır.
-“ değiştir … sırasındakini … listesinin … ile ” #3.4
değiştir ( v) sırasındakini [ v] listesinin [ ] ileBu blok listedeki verilerden birini değiştirmemizi sağlar. 1. boşluğa verinin sırası, 2. boşluğa listenin ismi, 3. boşluğa diğer verinin yerine geçecek verinin ismi yazılır.
-“ … sırasındaki … 'in ” #3.5
(( v) sırasındaki [ v] 'in)Bu blok listedeki bir verinin ismini verir. Bunu başka boşluklarda kullanabiliriz. 1. boşluğa sıra, 2. boşluğa listenin ismi yazılır.
(a) 'i ((1) sırasındaki [abc v] 'in) yapBurada a verisi abc listesinin 1. verisine eşitlenir.
-“ … 'in uzunluğu ” #3.6
([ v] 'in uzunluğu)Bu blok bir listenin veri sayısını verir. Boşluğa listenin ismi yazılır.
[a v] 'i ([abc v] 'in uzunluğu) yapBurada a, abc listesinin veri sayısına eşitlenir.
-“ … listesinde … var mı ? ” #3.7
<[ v] listesinde [ ] var mı?>Bu blok bir liste içinde bir verinin olup olmadığını söyler. 1. boşluğa listenin ismi, 2. boşluğa aranan verinin ismi yazılır. Bu blok “eğer … ise” bloğunda kullanılabilir. İşte bir örnek:
eğer <[abc v] listesinde [a] var mı?> ise-“ … listesini göster ” #3.8
görün
end
[ v] listesini gösterBu blok listeyi ekranda gösterir. Boşluğa listenin ismi yazılır.
-“ … listesini gizle ” #3.9
[ v] listesini gizleBu blok listeyi ekrandan siler. Boşluğa listenin ismi yazılır.
Last edited by gorkemyapimcilik (Sept. 28, 2014 16:50:55)
- Danger07
- Scratcher
15 posts
SCRATCH YARDIMI
teşekkürler bu çok iyi bir kaynak. aslında böyle kaynakları bir sitede toplamak gerek.
- Danger07
- Scratcher
15 posts
SCRATCH YARDIMI
[güzel] tuşu basılı (mı?)
[thanks] de
Last edited by Danger07 (Dec. 28, 2014 18:47:50)
- saideren61
- New Scratcher
1 post
SCRATCH YARDIMI
anlamadım daha açık yazarmısınız… ???
sesi () birim yükselt
kalemi bastır
- gorkemyapimcilik
- Scratcher
99 posts
SCRATCH YARDIMI
Hangisini anlamadın acaba ? anlamadım daha açık yazarmısınız… ???sesi () birim yükselt
kalemi bastır
- -BlueAngel-_tekrar_
- Scratcher
100+ posts
SCRATCH YARDIMI
Çok güzel konu . Bu arada sorum olacak Hani bazıları yazıyorya diyorlar şuna ve şuna projemde bana yardım ettikleri için teşekkürler falan . Nasıl insanlar birlikte ortak bir proje yapabiliyor?
- gorkemyapimcilik
- Scratcher
99 posts
SCRATCH YARDIMI
Belki, birbirkerini taniyorlardir, o sekilde ortaklasa bir proje yapmislardir Belki de bir studyo acmislardir. Biri, programlayarak bir oyunu tasarlamistir, digeri de bu oyunu remix yaparak gorsel olarak gelistirmistir. Boyle olabilir. Çok güzel konu . Bu arada sorum olacak Hani bazıları yazıyorya diyorlar şuna ve şuna projemde bana yardım ettikleri için teşekkürler falan . Nasıl insanlar birlikte ortak bir proje yapabiliyor?
- -BlueAngel-_tekrar_
- Scratcher
100+ posts
SCRATCH YARDIMI
Belki, birbirkerini taniyorlardir, o sekilde ortaklasa bir proje yapmislardir Belki de bir studyo acmislardir. Biri, programlayarak bir oyunu tasarlamistir, digeri de bu oyunu remix yaparak gorsel olarak gelistirmistir. Boyle olabilir. Çok güzel konu . Bu arada sorum olacak Hani bazıları yazıyorya diyorlar şuna ve şuna projemde bana yardım ettikleri için teşekkürler falan . Nasıl insanlar birlikte ortak bir proje yapabiliyor?
Evet , olabilir … Teşekkür ederim .
- YouLoST_S2000
- Scratcher
3 posts
SCRATCH YARDIMI
[Elinize Sağlık] de (2) saniye
Last edited by YouLoST_S2000 (March 15, 2017 11:11:52)
- superduper604
- Scratcher
10 posts
SCRATCH YARDIMI
[Elinize Sağlık] de (2) saniye
[Sofra v] haberi gelince :: sensingSofra v Haberi Gelince tabikide geçerli
[Afiyet olsun] de ve (yemeye :: operators) başla :: motion
Tşk okuduğunuz için…
- superduper604
- Scratcher
10 posts
SCRATCH YARDIMI
[Okuma tamam v] haberi gelince :: operatorsOkuduysanız bu yorumada cevap verin!
[Güzel olmuş :D] de (2) saniye :: motion
Posta Gönder <Bu Postayı :: sensing> :: grey
[bu diziyi v] durdur :: list
- yusaTR
- Scratcher
3 posts
SCRATCH YARDIMI
Abiler Ablalar En Yüksek Skor Yapmaya Çalışıyorum Ama Yapamıyorum Nasıl Yapabilirim
- yusaTR
- Scratcher
3 posts
SCRATCH YARDIMI
Abiler Ablalar En Yüksek Skor Yapmaya Çalışıyorum Ama Yapamıyorum Nasıl Yapabilirim
- gorkemyapimcilik
- Scratcher
99 posts
SCRATCH YARDIMI
Nasıl bir birleştirmeden bahsettiğinize bağlı. Projelerden birinin kuklarını diğerine aktarmak isterseniz, kuklaları teker teker sırt çantasına sürükleyerek istediğiniz projeye taşıyabilirsiniz. Aynı şekilde kılık ve blokları da taşımanız mümkün.