Discuss Scratch
- Discussion Forums
- » Polski
- » Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
- kajtolmation-test
- Scratcher
4 posts
Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
Witam! W tym poradniku zaprezentuje jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu python.
Po co to komu?
- Tworzenie baz danych do zapisu danych w projektach
- Zwracanie informacji z API scratcha albo innej strony
Jak to osiągnąć?
Po pierwsze musisz mieć zainstalowaną najnowszą wersję pythona na swoim urządzeniu. Następnie należy pobrać moduł “scratchclient” komendą.Wtedy zacznie instalować się moduł, powinno to zająć od 5 do 20 minut.
Następnie należy stworzyć skrypt .py w dowolnym edytorze skryptu może być nawet notatnik.
Skrypt Python
Skrypt należy rozpocząć linijką
Następnie tworzymy sesje czyli w skrócie logujemy się na scratcha skryptem
(Polecam zalogować się kontem innym niż główne w razie wycieku danych, ja nie miałem żadnych problemów z wyciekami danych)
Następnie należy połączyć się do zmiennych chmurowych w wybranym projekcie scratch skryptem
Aby zmienić wartość wybranej zmiennej chmurowej korzystamy ze skryptu
Jak powinien wyglądać nasz skrypt w pythonie:
Po co to komu?
- Tworzenie baz danych do zapisu danych w projektach
- Zwracanie informacji z API scratcha albo innej strony
Jak to osiągnąć?
Po pierwsze musisz mieć zainstalowaną najnowszą wersję pythona na swoim urządzeniu. Następnie należy pobrać moduł “scratchclient” komendą.
pip3 install scratchclient
Następnie należy stworzyć skrypt .py w dowolnym edytorze skryptu może być nawet notatnik.
Skrypt Python
Skrypt należy rozpocząć linijką
from scratchclient import ScratchSession
Następnie tworzymy sesje czyli w skrócie logujemy się na scratcha skryptem
session = ScratchSession("Nazwa użytkownika", "Hasło do konta")
Następnie należy połączyć się do zmiennych chmurowych w wybranym projekcie scratch skryptem
connection = session.create_cloud_connection(Tutaj Id projektu)
Aby zmienić wartość wybranej zmiennej chmurowej korzystamy ze skryptu
connection.set_cloud_variable("Nazwa zmiennej", Wartość w liczbach)
Jak powinien wyglądać nasz skrypt w pythonie:
from scratchclient import ScratchSession
session = ScratchSession("Nazwa użytkownika", "Hasło")
connection = session.create_cloud_connection(Id Projektu)
connection.set_cloud_variable("Nazwa zmiennej", Wartość)
Last edited by kajtolmation-test (May 20, 2021 17:56:14)
- AANNTTOONNII
- Scratcher
1000+ posts
Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
Jeśli ktoś woli JavaScript od Pythona to tutaj jest poradnik jak zrobić to samo w NODE.JS: https://scratch-mit-edu.ezproxy.canberra.edu.au/discuss/topic/399598/
Fajny poradnik. Tylko skrypt zapisałeś bardzo nieczytelnie. Umieść go w jakiejś ramce: [quote], albo [code].
Od siebie dodam jak uruchomić ten skrypt:
Sposób 1
Ten sposób działa chyba we wszystkich systemach operacyjnych. Tylko jeśli używasz Windowsa to pamiętaj, że ścieżkę zapisuje się tam z odwrotnym ukośnikiem (\) zamiast normalnego ukośnika (/).
Spkryt uruchomisz komendą:
Sposób 2
Działa w Linuksie, Mac OS'ie *BSD, innych systemach uniksowych.
W pierwszej lini skyrptu dodaj:
Następnie nadaj plikowi prawa do wykonywania poleceniem:
Teraz możesz, albo uruchomić skrypt bezpośrednio z powłoki, albo podwójnym kliknięciem w menedżerze plików.
Fajny poradnik. Tylko skrypt zapisałeś bardzo nieczytelnie. Umieść go w jakiejś ramce: [quote], albo [code].
Od siebie dodam jak uruchomić ten skrypt:
Sposób 1
Ten sposób działa chyba we wszystkich systemach operacyjnych. Tylko jeśli używasz Windowsa to pamiętaj, że ścieżkę zapisuje się tam z odwrotnym ukośnikiem (\) zamiast normalnego ukośnika (/).
Spkryt uruchomisz komendą:
python /ścieżka/do/skryptu
Sposób 2
Działa w Linuksie, Mac OS'ie *BSD, innych systemach uniksowych.
W pierwszej lini skyrptu dodaj:
#!/bin/python
Następnie nadaj plikowi prawa do wykonywania poleceniem:
chmod +x /ścieżka/do/skryptu
Teraz możesz, albo uruchomić skrypt bezpośrednio z powłoki, albo podwójnym kliknięciem w menedżerze plików.
Last edited by AANNTTOONNII (May 20, 2021 16:36:48)
- kajtolmation
- Scratcher
100+ posts
Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
Jeśli ktoś woli JavaScript od Pythona to tutaj jest poradnik jak zrobić to samo w NODE.JS: https://scratch-mit-edu.ezproxy.canberra.edu.au/discuss/topic/399598/
Fajny poradnik. Tylko skrypt zapisałeś bardzo nieczytelnie. Umieść go w jakiejś ramce: [quote], albo [code].
Od siebie dodam jak uruchomić ten skrypt:
Sposób 1
Ten sposób działa chyba we wszystkich systemach operacyjnych. Tylko jeśli używasz Windowsa to pamiętaj, że ścieżkę zapisuje się tam z odwrotnym ukośnikiem (\) zamiast normalnego ukośnika (/).
Spkryt uruchomisz komendą:python /ścieżka/do/skryptu
Sposób 2
Działa w Linuksie, Mac OS'ie *BSD, innych systemach uniksowych.
W pierwszej lini skyrptu dodaj:#!/bin/python
Następnie nadaj plikowi prawa do wykonywania poleceniem:chmod +x /ścieżka/do/skryptu
Teraz możesz, albo uruchomić skrypt bezpośrednio z powłoki, albo podwójnym kliknięciem w menedżerze plików.
Nie jestem pewien ale raczej odpalasz komendą “python3 ścieżka” przynajmniej jak na linuxie z tego korzystałem.
enormous catfish
- Antek_W
- Scratcher
500+ posts
Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
error: Microsoft Visual C++ 14.0 is required. Get it with "Microsoft Visual C++ Build Tools": https://visualstudio.microsoft.com/downloads/
- kajtolmation-test
- Scratcher
4 posts
Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
Czy jest konieczne zainstalowanie Visual C++?error: Microsoft Visual C++ 14.0 is required. Get it with "Microsoft Visual C++ Build Tools": https://visualstudio.microsoft.com/downloads/
Nie wiem, na linuxie tylko instalowałem nowego pythona za pomocą komendy
wget
- AANNTTOONNII
- Scratcher
1000+ posts
Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
Nie jestem pewien ale raczej odpalasz komendą “python3 ścieżka” przynajmniej jak na linuxie z tego korzystałem.
“/bin/python” jest dwoiązaniem symboliczym do domyślnej wersji pythona w twojej dystrybucji. W mojej dystrybucji (Arch Linux) jest to “python3”
lrwxrwxrwx 1 root root 7 04-20 17:51 /bin/python -> python3
W większości dystrybucji jednak, domyślną wersją pythona jest “python2”. Ogólnie zazwyczaj w Linuksie masz zainstalowane kilka wersji pythona (ponieważ aplikacje tego wymagają). Ja mam ich tyle:
/bin/python /bin/python2 /bin/python3 /bin/python2.7 /bin/python3.9
Co ciekawe python3 też jest tylko dowiązaniem symbolicznym do pod-wersji python3.9.
- Raihan142857
- Scratcher
1000+ posts
Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
I don't speak Polish, but just saying, if you have any questions, the main topic is here:
https://scratch-mit-edu.ezproxy.canberra.edu.au/discuss/topic/506810
https://scratch-mit-edu.ezproxy.canberra.edu.au/discuss/topic/506810
I use scratch.
GF: I'll dump you. BF: hex dump or binary dump?
- Antek_W
- Scratcher
500+ posts
Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python
Thanks! Maybe i will find the answer to my problem there. I don't speak Polish, but just saying, if you have any questions, the main topic is here:
https://scratch-mit-edu.ezproxy.canberra.edu.au/discuss/topic/506810
Btw. amazing work!
Last edited by Antek_W (July 5, 2021 21:49:19)
- Discussion Forums
- » Polski
- » Poradnik: Jak zmieniać zmienne chmurowe w scratch za pomocą skryptu Python